انواع گیربکس خودرو

اصولا سایپا اعتقادی به آپشنها ندارد و همواره تلاش کرده است تا از سطح امکانات بکاهد تا هزینه تمام شده خودرو بالاتر نرود. اگر نگاهی به قیمت روز خودرو داشته باشید، خواهید دید قیمت پژو پارس نسبت به قیمت سمند سورن پلاس در بازار با اختلاف بالاتر است و این مسئله نیز میتواند در انتخاب گزینه نهایی تاثیرگذار باشد. اگرچه پراید و ساینا هر دو بازار بسیار خوبی دارند و خیلی راحت هم در بازار خودروهای صفر و هم در بازار دست دوم خرید و فروش میشوند و همچنان تنور خرید اقساطی این محصولات نیز داغ داغ است، اما اختلاف قیمت ساینا با پراید باعث شده است تا با توجه به اوضاع و احوال مالی، مردم همچنان به خرید پراید راغبتر باشند. رتبه دوم طراحی کابین به ۴۰۵میرسد. با مقایسه پراید و ساینا از نظر شتاب و چالاکی باید گفت ساینا زودتر از رقیب خود به شتاب صفر تا صدی میرسد و این خودرو چابکی بیشتری در سطح جاده از خود بهنمایش میگذارد. ناگفته نماند که برخی مدلهای سایپا امکانات رفاهی بیشتری دارند و برخی از ویژگیها نیز برای این خودرو قابل سفارش است، البته در نظر داشته باشید که باید هزینه بیشتری برای بهرهمندی از این آپشنها بپردازید.

با مقایسه پراید و ساینا در بخش طراحی داخلی باید بگوییم همانقدر که حرفی برای دفاع از ظاهر پراید باقی نمیماند، دفاعی برای کابین سرد و بیروح با متریال نامرغوب آن نیز باقی نمانده است. تعویض دنده نرم اولین مهارت اصلی است که هر رانندهای باید یاد بگیرد و سایر مهارتهای موردنیاز مهارت کنترل فرمان و کلاچ است. گفته میشود دور موتور ۳ تا ۴ هزار بهترین محدوده برای تعویض دنده است. هم چنین داخل کابین ساینا کمتر صدای موتور را میشنوید و برخورد با دستاندازها و موانع را کمتر حس میکنید. بر این اساس شما با خرید ساینا ضمن اینکه صاحب خودرویی با پیشرانهای با حجم بیشتر نسبت به پراید خواهید شد، قدرت و گشتاور بیشتری در اختیار خواهید داشت، شتاب و چالاکی بیشتری را تجربه میکنید و حداکثر سرعت شما در جاده نیز افزایش پیدا میکند. اگر گمان میکنید در مقایسه پراید و ساینا از نظر امکانات رفاهی اکنون خواهیم نوشت که محصول جدید سایپا پر از امکانات رفاهی رنگارنگ است، سخت در اشتباهید! این محصول سایپا در هر صد کیلومتر فقط 6.4لیتر بنزین میسوزاند که یکی از مهمترین مزایای پراید محسوب میشود. پراید پا به سن گذاشته همچنان میزان مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر را در کارنامه دارد، در حالی که ساینا اندکی بیشتر سوخت میسوزاند و میزان مصرف آن صدی 7 اعلام شده است.

مقایسه پراید وقتی حرف از ایمنی خودرو به میان میآید انتظار نداشته باشید اکنون به شما اعلام کنیم که ستاره ایمنی هر کدام از این سدانهای اقتصادی چندتاست! لازم به ذکر است که پدال گاز در خودروهایی که به دنده اتوماتیک مجهز هستند نقش مهمی را دارد. دسته دنده که در برخی از خودروهای با جعبه دنده اتوماتیک به طور کامل حذف شده است، عموما مسیری H شکل را برای تغییر دندهها مختلف در جعبه دنده طی میکند. ساینا هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر بالابر برقی شیشههای عقب، آینههای جانبی برقی، مه شکنهای جلو و عقب و سیستم تهویه دیجیتال آپشن محسوب میشود، باید بگوییم اصول رانندگی در هوای بارانی و جاده لغزنده که بله! با مقایسه پراید و ساینا از نظر تجربه رانندگی باید گفت که محصول مدرن و جدید سایپا سواری نرمتر و چابکی بیشتری در اختیارتان میگذارد. بنابراین برنده قاطع رقابت دو محصول سایپا از نظر ظاهری از همین جا مشخصا سایناست. بنابراین حتی اگر فقط یک آپشن ایمنی در ساینا بیشتر از پراید باشد باید این خودرو را ایمنتر از پراید بدانیم. در مقایسه پراید و ساینا از نظر توان پیشرانه باید گفت که پراید سالخورده سایپا دارای یک موتور چهار سیلندر M13 است که 1323 سیسی حجم دارد و قادر است 71 اسب بخار قدرت و 108 نیوتنمتر کولر گشتاور ایجاد کند.

ساینا مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی یورو4 است که 1503 سیسی حجم دارد و میتواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتنمتر گشتاور ایجاد کند. سومین خرابی کولر ماشین که در این مقاله به آن میپردازیم، گرم شدن کولر خودرو در حالت درجا کار کردن است. این اصطکاک باعث متوقف شدن خودرو میشود. باز شدن زنجیر چرخ در هنگام حرکت موجب رسیدن آسیب جدی به گلگیر، جلوبندی یا حتی ترمز خودرو می شود. از این رو جای تعجب ندارد که ابعاد و جثه قابل توجه سنتنیال آن را به رقیبی برازنده برای کلاس اس اسطورهای تبدیل کند؛ حتی اگر این رقابت به مذاق بسیاری از افراد خوش نیاید. از نظر فضای کابین هم برنده این رقابت سایناست، فضای کابین بهخصوص برای سرنشینان عقب در ساینا بیشتر از پراید است و میزان راحتی صندلیها نیز مطلوب گزارش میشود. اگر با بررسی آن متوجه ناهمواریهای شدیدی شدید، بهتر است نسبت به تعویض آن نیز اقدام کنید. پس از استفاده از زنجیر چرخ ها، آن ها را جلوی آفتاب پهن کنید تا خشک شوند.  &;​&;​​!