مراحل سیم کشی ساختمان به صورت اصولی

تعداد محدودی تلویزیون 8K هم ساخته شده که توجیه قیمتی ندارند و هنوز تا تولید محتوای 8K در دسترس عموم، فاصلهی زیادی داریم. در زمان احداث یک بنا و ساختمان، توجه به ساخت قسمت های مهم و ضروری در آن از الزامات بسیار ضروری می باشد که اگر رعایت نشود، مشکلات بسیار زیادی برای افراد موجود در آن ساختمان به وجود می آورد. بنابراین اگر لوله کشی اولیه بهدرستی و توسط افراد متخصص و با مهارت انجام شود، سیستم آبرسانی و فاضلاب ساختمان تا سالیان طولانی بدون مشکل مورد استفاده قرار میگیرد. کیفیت کلاس های در آموزشگاه فن آموزان بسیار بالا بوده و در کارگاه های عملی موجود، افراد تحت نظر اساتید با نحوه سیم کشی انواع ساختمان ها آشنا شده و در نهایت آماده ورود به بازار کار می گردند. در شمای گرافیکی قصد بر نمایش فیزیکی المان های مصرفی تابلوی برق است و تنها چگونگی قرار گرفتن آن ها نمایش داده می شود. برای سادگی نقشه تمامی سیم ها ترسیم نمی شوند بلکه آنها را به صورت یک دسته ترسیم می کنند و بر روی آن تعداد سیم ها را در داخل پرانتز به طور عمودی روی دستۀ سیم می نویسند همچنین در ابتدا و انتهای دستۀ سیم شمارۀ تمامی سیم ها را مشخص می کنند.

لوازم برقی خانه نحوه ارتباط قطعات یک تابلوی الکتریکی و تجهیزات خارج از تابلو را نشان می دهد که از این نقشه برای تفکیک تجهیزات داخلی و خارجی و همچنین عیب یابی قطعات استفاده می شود. برای نصب قطعات بر روی تابلو الکتریکی استفاده می شود که این نقشه نحوه جانمایی تجهیزات در تابلو را مشخص می کند. به طور کلی، سیم کشی پریز برای تغذیه دستگاههای الکتریکی و سیم کشی کلید برای کنترل تجهیزات الکتریکی استفاده میشود. ﺟﻬﺖ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻫﺮ ﻳﻚ از دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎ از ﻋﻼﺋﻢ اﺧﺘﺼﺎری آنها ﻧﻴﺰ ﻣﻲ ﺗﻮان اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺮد اﻣﺎ باید ﺑﻪ ﻃﺮﻳﻘﻲ آن ﻫﺎ را ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻛﺮد که بتوان هر یک از ترمینال های دستگاه را همان طور که در داخل تابلو نصب شده اند نمایش داد. نقشه ای است که نحوه کنترل مدار را تشریح می کند و همان طور که از نام آن مشخص است فرمان قسمت قدرت از طریق این نقشه طراحی می شود. نقشه ای است که در آن نحوه اتصال و نصب قطعات الکتریکی نشان داده می شود. تابلو توزیع برق در تاسیسات الکتریکی فیوز یا برقشکن دارد که در صورت بالا رفتن جریان در سیمپیچی، مدار را قطع میکند.

از این رو فیوز در برق ساختمان نقش پر رنگی ایفا میکند. با این قابلیت، دستگاه بهصورت خودکار شسته و تمیز شده و کاربران میتوانند از برنامههای دیگر ماشین ظرفشویی خود به بهترین شکل استفاده کنند. از نقشه سیم کشی (نقشه خارجی) به منظور مشخص کردن دستگاه های الکتریکی مانند الکتروموتور، میکروسوئیچ، شستی و … اﻳﻦ ﻧﻘﺸﻪ اﺳﺎس ﻛﺎر در ﻧﺼﺐ ﻗﻄﻌﺎت ﺑﺮﻗﻲ اﺳﺖ و از آن ﻣﻲ ﺗﻮان اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ درﺑﺎره ﺟﻨﺲ ﺳﻴﻢ ﻫﺎی ﻣﺼﺮﻓﻲ، تعداد رﺷﺘﻪ های سیم، قطر هادی، ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﻧﺼﺐ و ﻧﻮع ﻣﺪارﻫﺎ را ﺑﺪﺳﺖ آورد. ﺗﺮﺳﻴﻢ ﺳﻴﻢ ﻫﺎ در اﻳﻦ دﻳﺎﮔﺮام ﺑﻪ ﺻﻮرت ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺒﻲ اﺳﺖ و در دو ﺷﻤﺎی ﺣﻘﻴﻘﻲ (ﻧﻘﺸﻪ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺒﻲ) و ﺷﻤﺎی ﮔﺮاﻓﻴﻜﻲ ﻇﺎﻫﺮ می شود. ترسیم ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﻧﺸﺎن دهندۀ اﺟﺰای ﻳﻚ ﻣﺪار و ارﺗﺒﺎط آن ﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ اﺳﺖ در اﻳﻦ ﻧﻮع از ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎ ﻗﻄﻌﺎت ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻛﺎﻣﻞ ﻧﻤﺎﻳﺶ داده ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﻋﻤﻠﻜﺮد آن ﻫﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺑﺎﺷﺪ. در ﺷﻜﻞ ﻇﺎﻫﺮی ﻫﺮ ﻳﻚ از دﺳﺘﮕﺎه، اﻳﻦ ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎ ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﻣﻜﺎﻧﻲ آنها در داﺧﻞ ﺗﺎﺑﻠﻮ رﺳﻢ و اﺗﺼﺎﻻت داﺧﻠﻲ ﺑﻴﻦ ﻫﺮ ﻳﻚ از آن ﻫﺎ ﻧﻤﺎﻳﺶ داده ﻣﻲ ﺷﻮد. ﺗﻌﺪاد رﺷﺘﻪ ﺳﻴﻢ ﻫﺎی داﺧﻞ ﻛﺎﺑﻞ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺧﻄﻮط ﻣﻮرب ﻛﻮﺗﺎه در ﻣﺴﻴﺮ ﻛﺎﺑﻞ ﻧﻤﺎﻳﺶ داده ﻣﻲ ﺷﻮد.

در ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎی ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺒﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل در ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺴﻴﺮ ﺟﺮﻳﺎن ﺑﺮق، ﻫﺮ ﺳﻴﻢ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺧﻂ ﻣﺠﺰا ﻧمایان است. در اﻳﻦ ﻧﻘﺸﻪ، ﻣﺴﻴﺮ ﺳﻴﻢ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت اﻓﻘﻲ و ﻋﻤﻮدی و ﺗﻚ ﺧﻄﻲ رﺳﻢ ﺷﺪه و ﺗﻤﺎﻣﻲ اطلاعات ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﻛﺎر ﺑﺪون اراﺋﻪ ﺟﺰﺋﻴﺎت ﻣﺪار و مشخصات تجهیزات، به ساده ترین صورت ممکن ارائه شارژ گاز کولر گازی در کرج + قیمت شارژ گاز کولر گازی اسپلیت فنستا می شود. از ﻧﻘﺸﻪ ﻣﻮﻧﺘﺎژ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﻣﻮﻧﺘﺎژ وﺳﺎﻳﻞ اﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ در ﺗﺎﺑﻠﻮی ﻓﺮﻣﺎن و ﺳﻴﻢ ﺑﻨﺪی آن ﻫﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲ ﺷﻮد. اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از لوازم خانگی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید. ﻧﻘﺸﻪ ﻫﺎی مدار ﺷﻤﺎﺗﻴﻜﻲ ﺑﻪ دو دﺳﺘﻪ ﻛﻠﻲ ﺗﻚ ﻗﻄﺒﻲ و ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺒﻲ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺜﺎل در ﺗﺮﺳﻴﻢ ﺗﻚ ﻗﻄﺒﻲ ﻧﻘﺸﻪ های ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻧﺼﺐ ﺗأسیسات ﻛﺎﺑﻞ، بدون در نظر گرفتن تعداد رشته های ﺳﻴﻢ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻳﻚ ﺧﻂ ﻧﻤﺎﻳﺶ داده ﻣﻲ ﺷﻮد. در ﺿﻤﻦ اﻳﻦ ﻧﻮع از ﻧﻘﺸﻪ ها شامل انواع نقشه تأسیساتی و نقشه کلی (یا نقشه فنی) است. برای مثال، ممکن است که در محلی دیگر از ساختمان یک شیر آب نصب کنید. این نقشه نشان دهنده عملکرد یک قطعه یا مدار الکتریکی است. ​​!